четвер, 19 серпня 2021 р.

 

                                                            УРОК БІОЛОГІЇ У 8 КЛАСІ

ТЕМА :                          « Пам'ять , процеси памяті » 8 клас

МЕТА УРОКУ :   Зясувати механізми памяті та запам’ятовування . Розвивати навички  
                                 спостереження над проявами вищої нервової діяльності людини ,вміння  
                                 описувати та аналізувати результати спостережень . Показати шляхи
                                самовдосконалення своїх психічних якостей ,зокрема памяті.

ПЛАН УРОКУ :

І. Розминка та обґрунтування навчання.

   1. Кажуть,що « всі люди задоволені своїм розумом і кожен незадоволений  … »
Ø  Спробуйте закінчити речення .
               ( робота в групах ,запис варіантів відповідей учнів на дошці )


 Висновок :  На думку людей «всі задоволені своїм розумом і кожен незадоволений своєю                             
                          пам’яттю

    
    2.Чи багато може запам’ятати людина ?
         Напишіть коротке дослідження   ( 5 хв. )
        ( Учні виконують завдання ,повідомляють результати дослідження )
  Доповнення вчителя:
Ø  Юлій Цезар і Олександр Македонський знали в обличчя всіх своїх воїнів (30 тис.)
Ø  Л.Ейлер пам’ятав шість перших ступенів усіх чисел до 100 , по памяті  користувався таблицею логарифмів.
Ø  Шахіст Альохін  , граючи з 30 - 40 суперниками  , пам’ятав усі партії  і прорахував їх .
Ø  Скульптор Ліна По ,повністю втративши зір  , виліпила по памяті  більше 100 скульптур.



Висновок : Людина може запам’ятати дуже багато Д. Нейман підрахував : мозок людини                        
                       може вмістити  1020 одиниць інформації ,яка міститься в мільйонних томах 
                         бібліотеки ім. В.Леніна в Москві . Кожен  хоче знати і мати розвинену пам'ять . Як  
                         розвивати  пам'ять  ми і будемо вчитися .

  
           




 ІІ. Актуалізація опорних знань .

      Завдання :
Ø  Які психофізіологічні властивості ми знаємо ?
Ø  У якому взаємозвязку  знаходяться сприйняття і пам'ять ? ( учні висловлюють свої судження після обговорення в парах . доводять свої  судження вголос )

      Вчитель :
Ø  Хто погоджується з цією думкою ?
Ø  Як ти визначиш термін «сприйняття », «пам'ять » ( і т.д. з тих ,які використовують учні )
Ø  Що випливає з того ,що ти сказав?  



Висновок:  Пам'ять в значній мірі залежить від того ,як було організовано сприйняття ,  
                       міцніше зберігається інформація в результаті організованого сприйняття ,                          
                       воно повинно бути активним і вмотивованим.



ІІІ . Оголошення теми і завдань уроку.

ІV. Усвідомлення змісту уроку .

1.      Що таке пам'ять ? ( пояснення вчителя)

  Пам'ять це психофізіологічний  процес ,за якого людина здатна фіксувати  у мозку , зберігати і відтворювати у потрібний момент раніше закладену інформацію. Пам'ять кожної людини працює по – своєму .Не тільки краще чи гірше ,а залежно від індивідуальних властивостей.
  Вивчення механізмів памяті , її форм і характеристик дозволить кожному пра-вильно  розвивати, вдосконалювати свою пам'ять . Ви побачите ,що розширити межі памяті  під силу кожному . Терпіння ,наполегливість, помножені на знання ,дадуть позитивний результат.

2.      Процеси памяті .
Навчальний матеріал  учні вивчають самостійно, індивідуально ,використовуючи метод позначок  та складаючи зошиті опорні схеми.
( Клас ділиться на групи )

Завдання для першої групи : вивчити статтю «Механізми памяті »,
                                                      Використати систему позначок ( v , + , ! , ?),скласти  
                                                      опорну  схему.


Завдання для другої групи : вивчити статтю  « Види памяті » використати  
                                                    систему позначок ,скласти опорну схему.

Завдання для третьої групи : вивчити статтю  « Характеристики памяті »
                                                        використати систему позначок ,скласти опорну  
                                                         схему.

                                       ( Кожна група робить модель запису в зошиті і представляє
                                         для класу,обґрунтовуючи зроблений запис ).
3.      Висновки :
Учні разом ,використовуючи різні форми запису та обґрунтування , формують висновки 
  щодо феномену памяті )
1.      Легше запам’ятовувати короткий ряд інформації ,ніж довгий.
2.      Ми запам’ятовуємо н стільки подробиці , скільки зміст  інформації.
3.      Те,з чим людині доводилося стикатися в житті ( події, поведінка своя та інших людей ,емоції, знання ,вміння ) зберігається у мозку у вигляді слідів.
4.      Ефективніше запамятовується усвідомлена інформація  ,зрозуміла.
5.      Людина запямятовує те ,що їй цікаво ,що здається незвичайним.
6.      Довільне запам’ятовування зв’язане зі свідомим запам’ятовуванням,  воно потребує вольових зусиль.

V. Рефлексія  змісту  уроку .

      Рефлексії  учні досягають  шляхом коментарів – обґрунтувань описаних ситуацій :

1.      Чому деякі вірші ,вивчені в початковій школі ,запам’ятовуються на все життя ?
2.      Як пояснити ,що механічне запам’ятовувати  неефективне ?
3.      З чим пов'язаний факт,що під час пасивного сприйняття лекції  у слухача залишається  лише 5 % інформації ?
4.      Порадьте , як ефективніше вивчити напамять вірш ? Які закономірності треба враховувати?
5.      Чому пам'ять ,пов’язана з читанням ,письмом є тривалою ? 


Домашнє завдання :
1.      Познайомтесь із змістом підручника.
2.      Проконтролюйте рівень засвоєння змісту шляхом відповіді на запитання до
підручника.
3.      Виконати письмове завдання  у робочому зошиті( Л.Н.Домбровська ).
4.      Користуючись текстом  підручника та додатковою літературою складіть памятку  «Як розвивати пам'ять ».

Немає коментарів:

Дописати коментар

                                                           STEM-весна 2024                                               Урок пізнаємо прир...