Урок біології у 7 класі
"Домашні улюбленці,турбота про них"
Урок хімії у 7 класі
Вода,склад води,поширеність у природі,фізичні властивості води
Всесвітньому дню води присв'ячується
Урок біології у 8 класі з теми
"Робота серця"
Сценарій виступу екологічної агітбригади
Ілюстрації до лабораторної роботи з біології у 10 класі з теми "Вивчення будови статевих клітин"
(за посиланням)
Урок природознавства у 5 класі "Екологічні проблеми України і їх вирішення.
(за посиланням)
Практична робота з біології у 6 класі "Їстівні та отруйні гриби нашої місцевості"
(за посиланням)
Урок біології в 9 класі до Дня Землі
(за посиланням)
Урок біології в 10 класі
"Модифікаційна мінливість"
(Математика на уроці біології)
за посиланням:
Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №1
ім.Героя Радянського Союзу І.К.Конька
Урок хімії
з теми «Оксиди, їх класифікація
склад, номенклатура»
(8 клас)
Підготувала учитель
Гончарова Р.О.
м. Світловодськ , 2020 р.
Тема уроку: Оксиди, їх класифікація, склад, номенклатура
Мета
навчальна: формування знання учнів про класифікацію, особливості будови, назви
оксидів за сучасною номенклатурою, вчити наводити приклади основних,
кислотних і амфотерних оксидів, познайомити з оксидами в природі і житті
людини
розвиваюча: формувати навички складання формул бінарних сполук, вміння систематизувати
матеріал, складати схеми, узагальнювати та робити висновки.
виховна: формувати свідомий інтерес до вивчення предмету, допитливість, спонукати до
збереження такого ресурсу Землі як вода.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання: Періодична система елементів Д.І.Менделеева, зразки оксидів СuO, CaO, FeO,
MnO2, SiO2
Хід уроку:
Девіз уроку «Добре того вчити, хто хоче все знати»
І. Організація класу
Учні зачитують девіз уроку
Вчитель: сьогодні ми познайомимося із відомими в одночас невідомими речовинами відкриємо
їх як дослідники
ІІ. Мотивація
Здогадайтеся про яку речовину йдеться
1. «Вона складає 2/3 маси нашого тіла ,вгамовує спрагу, знімає втому, без неї неможливі процеси в живому організмі, без неї важко приготувати їжу, її шукають і поки що не знаходять на інших планетах, вона і є саме життя»
(Учні: мова йде про воду)
Яка хімічна формула цієї речовини? ( Н2О )
2. «За стандартних умов – це безбарвний газ, без запаху, важкий за повітря в 1,5 рази, добре розчиняється у воді. З нього та води рослинив процесі фотосинтезу утворюють органічні речовини
(Учні: вуглекислий газ)
Його формула СО2
Учитель
Що спільного в цих сполуках?
(Складаються з двох елементів, один з яких Оксиген)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Як називаються сполуки (Оксиди)
Конструюємо визначення оксиду (учні з допомогою вчителя)
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку
V Вивченні нового матеріалу
1. Що таке оксиди, їх загальна формула?
(учні записують у зошит визначення, формулу ЕхОу)
2. Класифікація оксидів (схема на дошці, вчитель її коментує)
Солетворні Несолетворні
(під час реакції (солі не утворюють)
утворюються солі) СО, N2O,NO
основні кислотні амфотерні
Na2O SiO2 BeO
CuO P2O5 Al2O3
FeO Mn2O ZnO
Основним оксидам відповідають основи
3. Назви оксидів складаються за схемою :
Назва елементу (валентність якщо вона змінна) + оксид
Наприклад: учні працюють із таблицею № 8 с.91 підручника
Потренуймося:
1. Назвіть оксиди за хімічними формулами (гра «Ланцюжок»)
Li2O B2O3
MgO CrO3
P2O5 CuO
2. Складіть хімічні формули оксидів за їхніми назвами
Кальцію оксид Калій оксид
Ферум (І) оксид Хлор (І) оксид
Ферум (ІІІ) оксид Фосфор оксид
4. Поширення оксидів у природі
Робота з підручниками: самостійно прочитати на с.92 підручника і виписати назви оксидів в зошит
5. Застосування оксидів
(Робота в групах)
Завдання: прочитати на с. 93 підручника і скласти таблицю за схемою
Назва оксиду | Як використовуються |
|
|
Взаємоперевірка в групах
VI. Узагальнення та систематизація знань.
1. Презентація (учні за індивідуальним завданням готують заздалегідь) «Вода – найпоширеніший оксид у природі»
2. Гра «Третій зайвий»
Завдання: 1) знайдіть зайвого в кожному рядку
а) CаO, SO3, CuO
б) P2O5, FeO SO2
в) Al2O3 Zn(OН)2 Fe2O3
г) SO3 ,H2SO4, CuO
2) назвіть всі записані оксиди (учні виконують у зошиті)
3. Узагальнююча бесіда:
Повертаймось до нашого девізу
- що ми сьогодні вивчили?
- що таке оксиди?
- як їх називати?
- що найбільше вразило в інформації про воду?
- чому воду треба берегти?
- як це можемо зробити всі ми?
VІІ. Домашнє завдання
Параграф 24 (опрацювати), вправа 1, 2 (письмово) с. 94
Немає коментарів:
Дописати коментар